Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones
Avui és 25N, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones. Ens agrada dedicar sempre un espai des de la Biblioteca a reflexionar sobre aquest dia i, evidentment, aprofitem per compartir-vos lectures que acompanyin aquesta reflexió. Les trobareu reunides a la Guia de lectura que elaborem sempre per a l’ocasió. Aquí us expliquem per què ho considerem tan important. També us hem explicat per què es commemora precisament aquest dia, data en què les Germanes Mirabal van ser assassinades per ordres del dictador Trujillo.
Aquesta història (i la de moltes altres dones) la trobareu al llibre Contes de bona nit per a nenes rebels. I seguint amb els contes, us recomanem “Teràpia de grup“, una de les històries del llibre Contes com a antídot, on les protagonistes dels contes tradicionals es rebel·len contra els rols que els han assignat. Tot i que ens prenguem molt seriosament els contes, també ens agrada quan aquests es reescriuen per posar sobre la taula les discriminacions que apareixen en la literatura clàssica. Això és precisament el que fa la Sara Cano a Érase una vez una princesa que se salvó sola.
Si voleu saber què més fem en aquest sentit a la nostra Biblioteca, podeu llegir aquest post. Seguim treballant modestament des de la nostra Biblioteca, apropant lectures que ens permetin acostar-nos als canvis que hem d’implementar com a societat per eradicar les violències que patim les dones. En aquest sentit, en col·laboració amb el CRP (Centre de Recursos Pedagògics), estem prestant aquests dies els títols d’una de les capses de les Maletes Pedagògiques sobre Coeducació i perspectiva de gènere.
Fins aquí la nostra contribució. Podeu trobar tots aquests llibres i molts més a la Biblioteca Nòmada.
I ja sabeu, gaudiu d’aquestes lectures coeducatives… I compartiu-les!
Source: La biblioteca recomana